http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Jag - en listmaniker!

måndag 6 januari 2014

Jag - en listmaniker!


Det började med de lästa böckerna när jag var i värsta slukaråldern.
Sen blev det listor, listor, listor av växter jag hittat på olika resor och landsändar.
Och listor på lästa böcker inom bokcirkeln.
Och listor på resor jag gjort, vandrarhem jag besökt...

Här en form av lista som sammanfattar året 2013, med människor jag mött, platser jag besökt, böcker, musik, teater jag berörts av...

A - Andrum, nödvändiga för hälsan!
B - Bnb-start
C - Charlie!
D - Deje, Värmland
E - Examensdag, Student!
F - Fågelsången, och då menar jag cafét också!
G - Glupudden, Upplans
H - Hamidou! - glädjefylld träning
I - Inula salicina - Krissla!
J - Johanna!
K - Kör
L - Linné!
M - Mem, Östergötland
N - Naturupplevelser, många! Långt borta och nära



O - Orff´s Carmina Burana
P - Picasso-statyn i Kristinehamn (den som Fredrik Lindström nämner i sitt Vinter i P1)
Q - 1Q84, del 1 av Haruki Murakami
R - "Rabbit crossing" i Söderköping!
S - Silje!
T - Teresa Anderson!
U - Uppländska konsultuppdrag
V - Vikbolandet
W - Wolf, Virginia: Who´s afraid of
X - Xantippa - jag? nej!
Y - Yan, Mo: Vitlöksballaderna
Z - zucchini, i många middagar
Å - Å kyrka, Östergötland
Ä - Ämtervik, västra och östra, Värmland
Ö - Övre Fryken, Värmland

Vad listar jag 2014?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar